“ဘုရင္တကာတို႕၏ ဘုရင္”
ေယဇူးဘုရင္ပြဲကို ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၂၅ ခုႏွစ္မွာ ရဟန္းမင္းႀကီး န၀မေျမာက္ပီအူးက အသင္းေတာ္အတြင္း က်င္းပဖို႕ ျပဌာန္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီပြဲကို က်င္းပဖို႕ သတ္မွတ္တဲ့အခ်ိန္ဟာ ဘုရားမဲ့ ၀ါဒေတြ ႀကီးစိုးတဲ့အခ်ိန္ (သို႕) ခရစ္ေတာ္ မပါလည္း ျဖစ္ပါတယ္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံေပါင္းမ်ားစြာက ေတြးထင္ေနတဲ့ အခ်ိန္ကာလျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ ထင္သလိုေတြး၊ ထင္သလိုေရး၊ သေဘာရွိလုပ္ေနၾကၿပီး၊ မာနတရားေၾကာင့္ ဘုရားတရားရဲ႕ ၾသဇာ အာဏာေအာက္မွာ မေနလိုၾကေတာ့ပါဘူး။ ဘုရားပညတ္ေတာ္မ်ားနဲ႕ သီလပါရမီမ်ားကို ဥေပကၡာျပဳၿပီး၊ ဘုရားရဲ႕

ရဟန္းမင္းႀကီးက ဒီပြဲကို သတ္မွတ္က်င္းပ ေစျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းႏွစ္ခုကေတာ့ -
(၁) ““ငါတို႕သည္ ကိုယ္ေတာ္အားျဖင့္ သက္ ရွင္၊ လႈပ္ရွား၊ ရပ္တည္လ်က္ရွိၾက၏”” (တ မန္ - ၁၇း၂၈) လို႕ ဆိုထားတဲ့အတိုင္း လူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲႀကိဳးစားႀကိဳးစား ဘုရားသခင္ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္က ဘယ္ ေတာ့မွ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္လို႕ မရႏိုင္ ဘူးဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႕၊
(၂) လူေတြဟာ မိမိကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရား သခင္ (သို႕) ေယဇူးဘုရင္အား က်ိဳးႏြံလက္ခံ ဖို႕ မျငင္းဆန္သင့္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆို ေတာ့ အဲဒီက်ိဳးႏြံနာခံျခင္းအားျဖင့္သာ ကယ္တင္ျခင္း ခ်မ္းသာကိုရရွိမွာ ျဖစ္တာကို နားလည္ လက္ခံၾကေစရန္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္နည္းေျပာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လူမႈေရးရာမ်ားမွာ ဘုရားတရားကို လစ္လ်ဴ႐ႈၿပီး ဘုရားမရွိသလို

(ဒံေလယ အနာဂတၱိက်မ္း- ၇း၁၄) မွာ ““ အရပ္ရပ္တို႕၌ေန၍ အသီးအသီး၊ အျခားျခားေသာ ဘာသာစကားကို ေျပာေသာ လူမ်ိဳးတကာတို႕ကို အုပ္စိုးေစျခင္းငွာ ထိုသူသည္ ႏိုင္ငံႏွင့္တကြ အာဏာစက္ တန္ခိုးကိုရ၏။ အာဏာစက္ေတာ္သည္ ကမၻာအဆက္ဆက္တည္၏။ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ပ်က္စီးျခင္းသို႕မေရာက္ႏိုင္”” ဆိုတဲ့ ေဟာခ်က္က ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ အရွင္ သခင္၊ ဘုရင္ျဖစ္ျခင္းကို ရည္ညႊန္းထားပါတယ္။
ယံုၾကည္ျခင္းအခ်ဳပ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ““ရွင္သူ၊ ေသသူတို႕ကို စီရင္စစ္ေၾကာေတာ္မူရန္ ႂကလာေတာ္မူလိမ့္မည္”” လို႕ ၀န္ခံၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ တရား ေဟာသူမ်ားေၾကာင့္နဲ႕ စီရင္စစ္ေၾကာျခင္း ဆိုတဲ့စကားေၾကာင့္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္တမ္းခရစ္ေတာ္ႂကလာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းက သူကိုယ္တိုင္ အကန္႕အသတ္မရွိ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႕ ဒုကၡစရိယာခံၿပီး အစျပဳခဲ့တဲ့ ကယ္တင္ျခင္းလုပ္ငန္းကို ၿပီးျပည့္စံုေစဖို႕သာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ေယာဟန္-၁၂း၄၇ ) မွာ ““ေလာက သားတို႕ကို စီရင္အျပစ္တင္ရန္မဟုတ္၊ ေလာကသားတို႕ကို ကယ္တင္ရန္သာ ႂက လာသတည္း”” လို႕ ခရစ္ေတာ္က အာမခံခဲ့ ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေသာေန႕မွာ ခရစ္ေတာ္ဟာ ရွင္ဘုရင္အျဖစ္ ထင္ရွားစြာ ႂကလာမယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လို႕ က်မ္းစာထဲက ပံုပမာအရ ခရစ္ေတာ္ဟာ မထင္မရွားနဲ႕ ဖံုးကြယ္မႈေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕နဲ႕အတူရွိေနပါတယ္။ မထင္မရွားနဲ႕ ဖံုးကြယ္မႈေအာက္မွာဆိုတာ ခရစ္ေတာ္ဟာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့သူေတြ၊ အစာေရစာ ငတ္မြတ္ေနတဲ့သူေတြ၊ ဖ်ားနာၿပီး ဒုကၡေ၀ဒနာခံစားေနရတဲ့ သူမ်ားမွာရွိေနပါတယ္။ သူတို႕နဲ႕ ထပ္တူျပဳထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာက စားရမဲ့၊ ေသာက္ရမဲ့ ျဖစ္ေနတဲ့ သူကို အစားအေသာက္ေပးကမ္းျခင္း၊ အ၀တ္ဆင္းရဲသူကို ဆင္ျမန္းျခင္း၊ မတရားခံရသူတို႕ဖက္မွ ရပ္တည္ေပးျခင္း၊ ဒုကၡေရာက္သူကို ႏွစ္သိမ့္အားေပးျခင္း၊ ဒီလို လူ႕အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေစတနာ သန္႕သန္႕နဲ႕ လုပ္ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္နာမည္ႀကီးဖို႕၊ လူသိမ်ားဖို႕ဆိုတာထက္ လူသားတစ္ေယာက္ အတိဒုကၡေရာက္ေန တာကို ေမတၱာက႐ုဏာနဲ႕ ကူညီလိုက္ျခင္း ဟာ မဂၤလာရွိပါတယ္။
ဒီလို ရက္ေရာမႈ၊ ေစတနာမ်ိဳးကို ခရစ္ေတာ္က သူ႕ကို ျပဳလုပ္ေပးတာနဲ႕ အတူတူပဲလို႕ လက္ခံသတ္မွတ္တယ္ ဆိုတာဟာ အင္မတန္ အားရစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ လူသားအခ်င္းခ်င္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ကို ေလ်ာ့နည္းေစျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတို႕ကို တိုးပြားေစျခင္းဆိုတဲ့ လူ႕ေလာက ကိစၥရပ္ေတြအားျဖင့္ ထာ၀ရ ဘုန္းဂုဏ္ေတာ္ဆီ အေရာက္ပို႕ေပးႏိုင္ပါတယ္ ဆိုတာဟာ ဒီေန႕က်မ္းစာရဲ႕ သတင္းေကာင္း တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္ဟာ အမွန္ကယ္ပဲ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ၊ ခ်ိဳ႕တဲ့သူေတြအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕နဲ႕ အတူရွိေနပါတယ္။
လူေတြဟာ မိမိေနထိုင္တဲ့တိုင္း ျပည္ရဲ႕ ဥပေဒအတိုင္း တရားစီရင္ခံရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္မွာေတာ့ ဥပေဒသတစ္ခုပဲရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ (ေယာဟန္-၁၃း၃၄) ကေျပာျပတဲ့ ““သင္တို႕ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကပါ”” ဆိုတဲ့ ဥပေဒပါပဲ။ လူ႕ေလာကရဲ႕ စာေမးပြဲေတြမွာေတာ့ ထူးခၽြန္တဲ့ ေက်ာင္းသားဟာ မထူးခၽြန္တဲ့ ေက်ာင္းသားထက္ အခြင့္အလမ္း အမ်ားႀကီးပိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး စာေမးပြဲကေတာ့ လူတစ္ဦး ခ်င္းစီတိုင္းဟာ အဆင့္အတန္း အတူတူပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူကမွ တျခားတစ္ဦးကို ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာျပဖို႕ ငါ့မွာ အရည္အခ်င္း မရွိဘူးလို႕ ေျပာလို႕မရပါဘူး။ အယုတ္ အလတ္ အျမတ္ မေရြး၊ အသက္ ဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး ငယ္ငယ္ အေျခအေန ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလာကမွာ ဘာပဲလုပ္ ကိုင္လုပ္ကိုင္ လူသားတိုင္းဟာ ႁခင္းခ်က္မရွိ မိမိနဲ႕ နီးစပ္သူေတြကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ျပႏိုင္ပါတယ္၊ ခ်စ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဟန္ေဂရီႏိုင္ငံမွ စိန္႕ဧလိဇဘက္ (ေအဒီ ၁၂၀၇-၁၂၃၁)ဟာေပးကမ္းစြန္႕ႀကဲ တဲ့အခါတိုင္းမွာဆင္းရဲသားေတြကုိ သူတို႕ ကိုယ္တိုင္လည္းေပး ကမ္းစြန္႕ႀကဲမႈ ျပဳဖို႕ အၿမဲတမ္းႏႈိးေဆာ္တတ္ပါတယ္။ ခ်ိဳ႕တဲ့ သူေတြက သူတို႕မွာေပး စရာေငြေၾကး မရွိဘူး၊ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေပးရ မွာလဲလို႕ ေျဖတဲ့အခါမွာ ဧလိဇဘက္က ““သင္တုိ႕ရဲ႕ ေငြေၾကးကိုေပးဖို႕ေတာ့သင္တို႕ တတ္ႏိုင္ခ်င္မွ တတ္ႏိုင္မယ္။ ဒါေပမဲ့ဒုကၡ အခက္ အခဲ ေရာဂါေ၀ဒနာရွိေနတဲ့ သူေတြကုိ မင္းတို႕ရဲ႕ မ်က္စိနဲ႕ ျမင္ႏိုင္တယ္၊ ဆီကို သြားလည္ဖို႕ မင္းတို႕မွာ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္း ရွိတယ္၊ အားေပးႏွစ္သိမ့္ဖို႕ မင္းတို႕ မွာ ပါးစပ္ရွိတယ္”” လို႕ အၿမဲတမ္း ေျပာခဲ့ ပါတယ္။
ဒီပံုပမာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အၿမဲတမ္း ဂ႐ုမစိုက္၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈတတ္တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကို မီးေမာင္း ထိုးျပ
ထားပါတယ္။ သူတို႕ လုပ္ၿပီးခဲ့တဲ့ အရာ အတြက္ စစ္ေၾကာစီရင္ခံရတာမဟုတ္ဘဲ၊ မလုပ္ခဲ့လို႕ ပ်က္ကြက္ခဲ့မႈအတြက္သာ စီရင္ျခင္း ခံရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အမ်ားစုဟာ သိလ်က္နဲ႕ေရာ မသိလ်က္နဲ႕ပါ ေတြးထင္ယံုၾကည္လက္ခံ တတ္ၾကတာက တစ္ပတ္တစ္ခါနဲ႕ ပြဲလမ္းကေလး ရွိတဲ့အခါ ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားမယ္၊ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္ကို ေရွာင္ၾကဥ္မယ္၊ ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္ဆိုရင္လည္း ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ပင့္မယ္၊ စကၠရမင္တူးခံမယ္ ဆိုရင္ ငါတို႕ဟာ ဘုရားတရားရွိၿပီလို႕ ေတြး ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚေလးကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၾကည့္ရင္ ငါဘယ္သူ႕ကိုမွ မတိုက္ခုိက္၊ မတရား မလုပ္ဘူး။
ဘုရားေက်ာင္းသြားတယ္၊ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္၊ ငါ့အလုပ္ငါ့လုပ္ငန္းငါလုပ္တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာတရားမ်ိဳးပါပဲ။ ဒီလို
ပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးက လူသတ္မႈမက်ဴးလြန္ဘူး၊ ခုိးလည္းမခိုးဘူး၊ သူတစ္ပါးရဲ႕သားမယားလည္း မျပစ္မွားဘူး၊ မေကာင္းတာေရွာင္ တယ္။ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လို႕ တစ္ျခားတစ္ဖက္မွာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ တစ္ခုမွ မလုပ္ဘူး။ အျပဳသေဘာ၊ အေကာင္းသေဘာရွိတာေတြမွာ ပါ၀င္မလုပ္ေဆာင္ဘူး ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

အလွဴဒါနနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး (တိုးဘိယ၀တၳဳ- ၄း၇-၁၂) မွာ ““ သင္ပိုင္ဆိုင္ရာထဲမွ အလွဴဒါန ျပဳေလာ့။ အဘယ္ဆင္းရဲသူ တစ္ဦးဦးကိုမွသင္မ်က္ႏွာ မလႊဲေလႏွင့္၊ ဤသို႕ျဖင့္ဘုရားသခင္၏ မ်က္ႏွာေတာ္သည္လည္း သင့္အားလႊဲေရွာင္ သြားမည္ မဟုတ္ေခ်။ ငါ့သား သင္ပိုင္ဆိုင္သည့္ အရာမ်ားႏွင့္ အခ်ိဳးညီစြာ စြန္႕ႀကဲ ေပးကမ္းေလာ့။ သင္သည္ ႂကယ္၀လွ်င္ ေဖာေဖာသီသီ ေပးကမ္းေလာ့။ သင့္ တြင္ အနည္းငယ္မွ် ရိွလွ်င္လည္း ထိုအထဲမွ အနည္း အက်ဥ္းကိုပင္လွ်င္ ေက်နပ္အားရစြာ ေ၀ငွေပးကမ္းေလာ့။ လွဴဒါန္းရန္ မတြန္႕တိုေလႏွင့္။ ဤနည္းအားျဖင့္သာလွ်င္ သင္သည္ ခ်ိဳ႕တဲ့ေတာင့္တမည့္ ေန႕ရက္တြင္ သင္အဖို႕ ႀကီးစြာေသာ ရတနာကို သိုေလွာင္စုေဆာင္းထားမည္ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမူကား အလွဴဒါနျပဳျခင္းသည္ အျပစ္ဒုစ႐ိုက္ႏွင့္ ေသျခင္းမွ ကယ္တင္၍ ၀ိညာဥ္ကို ဘ၀အေမွာင္၌ မထားရေစေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးေပး၏။ လွဴဒါန္းျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးေသာ ဘုရားရွင္ မ်က္ေမွာက္၌ အဖိုးထိုက္ေသာ ပူေဇာ္သကၠာျဖစ္၏”” ဆိုတဲ့ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။(ဖိလိပၸိ-၂း၆-၇) အရ မိမိရဲ႕ ဘုန္းအသေရေတာ္စြန္႕ၿပီး အေစခံရဲ႕ ဇာတိကို ခံယူကာ သူတစ္ပါးအတြက္ ေပးဆပ္ အေစခံရင္း ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္အုပ္စိုးသူျဖစ္တဲ့ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္စုိးပုိင္ျခင္းကို လက္ခံကာ နီးစပ္သူမ်ားကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္ ထိုဘုရင္နဲ႕အတူ အေစခံၾကပါစို႕။
လူ႕ေလာက ေနာက္ဆံုးစာေမးပြဲရဲ႕ ““သင္တုိ႕အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကပါ”” ဆိုတဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ ေမးခြန္းကို လက္ေတြ႕ ေျဖၾကားႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားရင္း ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ စိုးပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္လမ္းညႊန္မႈကို ခံယူရင္း ထိုဘုရင္နဲ႕အတူ ေကာင္းကင္ဘံုမွာ စံျမန္းႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါစို႕။
ခြန္အား
No comments:
Post a Comment